اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

اینجا لجمن است

لبه جلویی منطقه نبرد

احمد کاظمی




دلم هوای تو کرده بگو چه چاره کنم ؟!

تلویزیون ما چادر ندارد

این روزها به هر سایتی که سرک می کشی بعید است خبری در رابطه با جشنواره های مختلف فیلم در خارج از کشور نداشته باشند و همگی آنها یکی از بازیگران زن ایرانی ، که این روزها دیگر لیاقت حضور در رسانه های داخلی را ندارد ، را سوژه کرده و به بهانه ی حضورش در آن جشنواره ها به راحتی عکس های مبتذل این خانم بی عفت را نشان می دهند .

در این دوران وا نفسا که هجمه ها و تبلیغات رسانه های خارجی اذهان جوانان و نوجوانان پاک و معصوم کشورمان را آزار می دهد ما نباید به هر بهانه ای این تصاویر را در رسانه های داخلی خودمان به تصویر بکشیم .

یک نکته در این باب فقط بگویم که گور بابای هر کسی که می خواهد از ایران برود . اولا بیایید خودمان را و چشمان خودمان را پاک نگهداریم ثانیا از رسانه ی ملی خودمان غافل نباشیم که این روزها در میان غفلت عمومی خودمان خواسته یا ناخواسته در حال ترویج انواع مکاتب غربی از جمله فمنیست است . بیایید به فکر حجاب بازیگران زن رسانه ی ملی خودمان باشیم که شما یک بازیگر با حجاب را در خارج از صفحه ی تلویزیون به سختی می توانی بیابی .

ما در خانه های خودمان که ادعای اسلامی گری داریم ، پای فیلم هایی می نشینیم که الگوهای محجبه ی فیلمهایمان هم در خارج از فیلم ها بد حجاب اند و این بد که گفتم را شما خیلی بد بخوانید . دلم به حال خودم و چشم آلوده ام می سوزد که کم کم به بد حجابی عادت می کند و روز به روز از معنویت و روح اسلامی گری دور می شود . از بس پای این تلویزیون بی حجاب نشسته ام قساوت قلب تمام وجودم را فرا گرفته است و خیلی راحت با خودم می گویم ، همه چی آرومه من چقدر خوشحالم ... . کدام فیلم یا برنامه ی تلویزیونی را ببینم که مروج حجاب برتر باشد و در آن از روسری های رنگارنگ بازیگران و مجریان خبری نباشد ؟؟؟

هنر مردان خدا چه بود ؟

این متن زیبا تقدیم به شهدای شعبان ماه سپاه قم که در درگیری با گروهک منحوس پژاک به شهادت رسیدند و امروز چهلمین روز عروجشان به آسمان هاست :

 

شهادت هنر مردان خداست . این کلمات الهی از زبان مردی الهی در وصف یاران سفر کرده گفته شده است . همان مردی که خود مصداق اتم عبادالرحمن بود و در طول عمرش کسی از او حرف لغو و بیهوده ای نشنید . امام عزیز و بزرگوار ما ، خود یاران راستین اش را تربیت کرد و عمل خالصانه ی ایشان را هنر مردان خدا نامید .

هرگاه سخن از هنر به میان آید اختصاصی بودن آن هنر در دست هنرمند نیز مطرح می شود که هنرمندان افراد برگزیده و خاصی هستند که از میان توده های ملت و انبوه جمعیت ها به هنری مزین شده و دیگران از هنرش حظ و بهره ای می برند . و چه هنری بالاتر از شهادت در راه خدا که شهید هنرش این است که جان شیرینش را در راه محبوب فدا نماید . و اگر هنر مردان خدا شهادت نباشد ، چه باشد ؟!

شهید مصداق کامل آن نور هدایت بخشی است که همیشه در ظلمات و تاریکی های هر عصری ستاره وار راه را بر گمراهان نشان داده و هدایتگر همه ی آن کسانی می شود که قصد سفر به کوی دوست دارند  . شهید به مقصد می رسد و دیگران را هم با نور هدایتش به مقصد راهنمایی می نماید . ستاره ای فروزنده که خاموشی ندارد و فقط باید به آن چشم دوخت و از نورش بهره جست . این هم یکی دیگر از اثرات هنر شهید است . جان خود را فدا کرده تا راهیان کوی دوست را راهنما باشد .

اندکی تأمل در احوالات هر شهیدِ بر خاک خفته ای، کشف الاسراری خواهد شد از آن هنر زیبای آن شهید که خاص خودش بوده و البته هم علت شهادتش می شود .

شهدای اخیر شعبان ماه سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام ، در روزگاری از بین یاران خود سفر می کنند که از همه چیز خبر هست الا شهادت و این عزیزان نیز هنرشان در این است که یادآور کلمه ی فراموش شده شهادت در بین ما می باشند و هم یادآوری می کنند که بدانیم نزدیک ترین راه سعادت ، شهادت است .

هر یک از این عزیزان ، بدون توجه به جایگاه و مسئولیتی که داشته اند ، هنر مخصوصی داشتند که خاص خودشان بوده است . یکی شان محب ویژه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است تا حدی که قبل از شهادت خبر شهادتش را از زبان ایشان می شنود و چه هنری بالاتر از این و چه شهادتی شیرین تر از این که معشوق ، عاشق را بپسندد و عشق کامل گردد .

یا دیگری شان هنرش این است که به شدت پایبند به موازین شرعی است و چند روز قبل از حرکت خمس اموالش را نزد همسایگان امانت می گذارد که پس از شهادتش پرداخت نمایند .

و هنرمند تر از همه آن شهیدی بود که یارانش در وصف اش گفتند : خوش به حالش خیلی با خدا رفیق بوده است و خدا هم رفقایش را پیش خود می برد . و دیگری که همه اذعان دارند دیر آمد و زود رفت و این خود قصیده ی کوتاه و غمناکی از عروج ایشان است که اکنون جایشان در بین ما خالیست اما یادشان هرگز .

یاران سفر کرده و شهدای شعبان ماه سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام که به حق مردان خدا بودند و با شهادتشان راه فراموش شده شهادت را به همه ی بازماندگان نشان دادند . اما چگونه است که از بین میلیون ها انسانی که هم عصر این عزیزانند ایشان انتخاب شده و راهی کوی دوست می شوند پرسشی است که عقل ظاهربین و در گِل فرو رفته ی ما در جواب آن جز سکوت چیزی برای گفتن ندارد . لذا سکوت کرده و اجازه می دهیم تا امام و پیشوا و رهبر عزیزمان در وصف ایشان بفرمایند که : شهادت درّ گران بهایی است که بعد از جنگ به هر کسی نمی دهند . و این جمله ی نغز را اگر در کنار جمله ی اول این سطور بگذاریم که امام عاشقان فرموده بود : شهادت هنر مردان خداست  ، حیرتی بر حیرت عقل دنیا نگر ما می افزاید که مردان خدا چگونه توانستند این درّ گران بها را در این زمان پیدا کرده و عیار خویش را با آن بسنجند . آیا این خود هنر کمی است ؟!


پی نوشت :

- همین مطلب در خبرگزاری فارس

پرسش

به بهانه روز قدس :
عده ای می گویند : یهودیان ، سرزمین های فلسطین را با پول خریده اند ، پس دیگر اشغالگر نیستند بلکه این فلسطینی ها هستند که به آنها ظلم می کنند . پاسخ شما چیست ؟


جواب :

حتی اگر این مطلب درست باشد که اشغالگران ، سرزمین فلسطینی ها را با پول خریده اند (که باتوجه به کامنت های خودتان چنین هم نیست) حق حاکمیت بر آن سرزمین را که نخریده اند . پس نمی توانند آنجا حاکمیت مستقل تشکیل دهند لذا حکومت اشغالگران قدس  بر مردم فلسطین عزیز ، نه شرعی است نه قانونی و باید هر چه سریعتر آنجا را ترک کنند .

این مطلب را تا سال های قبل فقط ما در خیابان هایمان فریاد می زدیم اما امروز به لطف خدا ، در روز قدسی که به معنای واقعی کلمه جهانی شد ، مردم مظلوم کشورهای زیادی از جمله مصر ، تونس ، لیبی ، یمن ، کویت ، عربستان ، آلمان ، ایتالیا و ...  نیز فریاد زدند . با این تحولات جهان و منطقه ، تازه به این نتیجه می رسیم که امام خمینی عزیز و بزرگوار ما با چه دور اندیشی بالایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام نهادند و چه جنگ نرم عظیمی را از 30 سال پیش علیه رژیم جعلی و اشغالگر قدس که دستش به خون کودکان و زنان غیرنظامی آلوده است شروع کرده است . به امید آزادی کامل سرزمین فلسطین و قبله ی اول مسلمین از چنگال صهیونیست جهانی !